Recenze DmNaP

19. července 2006 v 15:15 |  Recenze
Katarína Knechtová je nepřehlédnutelnou osůbkou, která utváří jasný obraz o tom, co si lze představit pod pojmem Peha. Na své čtvrté desce tahle pětičlenná parta jasně ukazuje, v čem je jejich síla. "Deň medzi nedeľou a pondelkom" je postavená na silných kytarově zaobalených popovkách, které dokonale padnou do formátu rádiových éterů, škoda jen, že je tolik nehrají. Na Slovensku vzniká hodně povedená muzika a Peha je jednou z nemalého množství skupin, které si pomaličku, ale jistě vyšlapávají cestičku i v Čechách. Minulá deska "Experiment" byla vyzrálá a přinesla velmi povedený singlík "Naoko spím". "Za tebou" je neméně povedená a album samotné přináší deset zpívaných pohodiček a jednu instrumentálku, která vystupuje jako utajený bonus po několika minutách ticha.
Na jednu stranu je to tak trochu okaté, "Experiment" byl velmi povedený a Peha se při skládání nového materiálu opřela o vyzkoušený formát a formulku. "Deň medzi nedeľou a pondelkom" je vychytralým pokračováním, na kterém je hodně spojnic a vazeb na předchozí placku, kdy vám to a to připomene zrovna tohle a tamhleto. Nikdo jim to však nemůže dávat za zlé, vždyť dělají co umějí a musí se říct, že jim to jde skvěle. Existuje fůra skupin, které takto mydlí jednu desku za druhou už několik let. Není tedy třeba nějak opatrně vystavovat ono hrozivé gesto a vyhubovat tak za usnadnění si cesty.
Všech deset písniček dokáže zaujmout a u většiny z nich si po chvilce bude společně s Katarínou prozpěvovat texty. Skvěle vynikne "Opýtaj sa" a neméně povedeně provaříte své mozkové závity a cit pro šestý smysl v nádherné baladě "Spomaľ". Druhá část desky začíná chytlavou "Příliš veľa sentimentu" a "Opatrný" připomene tvorbu pro skupinu oblíbeného vzoru The Cranberries. "Renesancia" je přechodovým článkem ke krásné a posmutnělé hře stínů prostě nazvané "Tieňohra". "Bolo, je a bude" je výchozím bodem do budoucna, kdy nám určitě Peha nejpozději do dvou let ukáže, že je stále na co spoléhat a očekávat povedenou desku.
Den mezi nedělí a pondělkem vesměs neexistuje, zpívaly o něm jen Olympic, ale tento časový zlom mezi koncem víkendu a začátkem pracovního týdne Peha vyplnila velmi příjemnou deskou. Dvouletá perioda jejich nahrávek snad nebude nikterak protáhnuta ani ohlášeným prostojem. Takže nevyhlasujte žádný poslední soud nad Pehou a užívejte jejich písničky, které dokážou hodně zaujmout a místy naplno rozehřát vaše srdíčko.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.