Best of recenze

19. ledna 2007 v 21:01 |  Recenze
Kapela Peha není jen tak přehlédnutelná, nyní si užívá vrcholu s baladou "Spomaľ", která pochází ze zatím poslední studiovky "Deň medzi nedeľou a pondelkom". Jejich bývalý vydavatel si s úspěchem této placky chtěl přihřát polívčičku a ukuchtil horkou jehlou výběr "Best Of". K partě okolo Kataríny Knechtové pasuje přísloví, že s poctivostí dojdeš nejdále. Pravidelným koncertováním, vydáváním povedených alb ("Niečo sa chystá", "Krajinou", "Experiment" a "Deň medzi nedeľou a pondelkom") a lidským přístupem bez zbytečného plnění stránek bulváru, dosáhli na nejvyšší příčky. Zmíněnou pecku však na disku "Best Of" nenajedete a to je ten největší zádrhel, ten mate a sráží potencionál zájmu kupujících.
To je tak, když jste stihli vydávat u vícero labelů, Peha stihla dva (Opus spadl pod Bonton a ten pod Sony BMG, uff) a ten poslední taktně neposkytl "Spomaľ". Takže pokud tuto baladu chcete mít, musíte se poohlédnout po "Deň medzi nedeľou a pondelkom", ta se vrátila do žebříčku prodejnosti druhým a přesně odpáleným raketovým vstupem. "Best Of" to tedy má drobet složitější, i když nabízí silné písničky jako jsou "Za tebou", "Naoko spím", "Vaňa plná piraní" nebo "Len tak ísť", ale nenabídne žádnou novinku, bonus. Booklet taky není nijak extra, i když nabídne texty ke všem skladbám a už titulní stránka je skoro nevkusně navrhnutá.
Peha si konečně důkladně podmanila nejenom české publikum a předskakování na turné Kryštofů jim též určitě pomohlo. Čekání na nové album snad nebude zdlouhavé, přeci jen poslední deska vyšla již před skoro dvěma roky. "Best Of" je uzavřením jedné kapitoly, příběh však pokračuje a neváhejte vyrazit na nějaký koncert, až Peha opět vyrazí na putování po pódiích.
Autor: Dan Hájek

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa